Fysieke en mentale resultaten bereik je door: 50% inzet bij beweging, 50% rust en onderhoud, en 80% bewuste voeding!

Binnen Feeltraining werken wij natuurlijk niet alleen op het gebied van bewegen. Voeding is een essentieel onderdeel binnen een gezonde leefstijl. Onze voeding is alles bepalend in hoe we onze fysieke gesteldheid kunnen veranderen door beweging.
Denk hierbij aan bijvoorbeeld de hoeveelheid energie we op kunnen doen uit ons eten, of hoeveel vitaminen en mineralen ons gezond en fit houden.
Zo word er aandacht besteed aan een uitgebreide intake waarin vooraf word bepaald wat het doel is van de desbetreffende deelnemer. Wel is een voedingsprogramma altijd gericht op fysieke activiteiten. Wij gaan voor blijvend resultaat en niet snel en kortharig resultaat.
Hoe vaak zie je wel niet dat een lichaam dusdanig veranderd door er roofbouw te laten plegen. Meestal is er na een roofbouw periode feedback van het lichaam in de vorm van ziek worden en/of opnieuw aankomen.
Dit proberen wij ten alle tijden te voorkomen!

Tips om gezond te eten

  • Eet Volop groeten en fruit:
    Eet je veel groente en fruit, dan verlagen ze het risico op hart- en vaatziekten, darmkanker en diabetes type 2.
  • Vooral volkoren:
    Met het eten van volkoren verklein je het risico op hart- en vaatziekten, diabetes type 2 en darmkanker.
  • Meer plantaardig:
    Meer plantaardig en minder vlees is goed voor jou én voor het milieu. Je kunt variëren met vis, peulvruchten, vlees, noten en ei.
  • Zachte en vloeibare stoffen:
    Onverzadigd vet is goed voor je bloedvaten. Denk aan olie en halvarine.
  • Dorstlessers zonder suikers:
    In de Schijf van Vijf staan dranken zonder calorieën: water, koffie en thee.
  • Niet te veel, niet te vaak:
    Je kunt prima af en toe iets buiten de Schijf van Vijf nemen. Onze vuistregels geven houvast.

 


Het idee

Ken je het gevoel, dat als je gaat starten met denken aan bewust eten dat je beelden zoals het plaatje hiernaast uit je hoofd moet zetten?

Dit willen wij juist NIET, het is de bedoeling dat wij samen met jou gaan zoeken naar het doorbreken van patronen en Waten wat je eet en waarom. Veel voedsel in het dagelijks leven is helemaal niet slecht. Alleen de eentonigheid en veelvuldigheid van patronen maakt het onder gezond.

Dan het plaatje, eten in een restaurant. Wij zouden dat niet zomaar op willen geven en jij waarschijnlijk ook niet! Maar wist je dat veel eten uit goede restaurants van dusdanige kwaliteit zijn dat ze vaak vol zitten met de juiste nutriënten. Maar wat eet je, hoeveel en wat heb je gist in dit diner. Dat is vaak de hamvraag voor mensen die regelmatig buitenshuis eten.

Wij kunnen je helpen bij het aanleren en oefenen van een eetpatroon dat past bij jouw leefstijl.

Meer info..

Combinaties van voeding

Ook met medische indicaties kunnen we nog heel veel met voeding. Wist je dat iedere voedingsstof, mineralen en vitaminen zijn positieve uitwerken kunnen hebben op iedere fysieke reactie die je maar kunt bedenken?

 

Combineren van de juiste voedingsstoffen kan leiden tot verminderde negatieve reacties op het gebied van jouw blessure en/of medische indicaties. Als jij dus interesse hebt in ons medisch PT traject dan komt voeding op een gegeven momument zeker om de hoek.

Ontstekingsreacties, of juist belastbaarheid en andere interne factoren kunnen enorm beïnvloed worden door voeding. Zeker als je ook nog eens bezig bent met bewegen. Voor meer info neem dan contact op met onze Health Coachen of klik op onder staande link voor alles over medisch PT.

Medisch Trainen

Goed leven is goed eten. Goed eten is goed weten.