Ons lichaam bestaat uit heel veel verschillende systemen, ieder met een eigen functie maar allen samenwerkend. Geen van deze systemen kunnen we los zien van de anderen.

  1. Drempels en besluiten nemen

    Voor de fysieke start is er altijd een coach gesprek waarbij we gaan kijken welke drempels we kunnen voorkomen of oplossen als we samen kiezen voor een doel. Welke factoren versnellen het proces en welke vertragen. We gaan ze niet alleen benoemen maar er ook direct mee aan de slag!

    Mental Coaching

  2. Zelfmanagement

    Zelfmanagement en zelfregie zijn van groot belang. Om een goed, veilig en optimaal resultaat te krijgen moeten we werken aan het nakomen van afspraken en het inrichten van je leefstijl. Je hoeft niet alles opzij te schuiven maar onthoud: “Lichaam en geest hebben na activiteit ook herstel nodig”

    Leefstijl Coaching

  1. Ademhaling / Longen

    Longfunctie en ademhaling zijn van groot belang om te overleven, verbeteren en presteren. Daarom moeten we een goede schatting maken of er ademhalingsobstructies zijn. Denk hierbij aan: COPD, Astma, Bronchitis, Hooikoorts en/of andere langaandoeningen. Wij kunnen je testen en meten, en vervolgens een leerplan bepalen om hiermee om te gaan.

    Testen en Meten

  2. Hart / Bloedsomloop

    Longen, Hart en Bloedsomloop zijn het middelpunt van ons cardiovasculair systeem. Deze moeten perfect kunnen samenwerken en dus individueel optimaal functioneren. Hart- en vaatziekten komen steeds vaker voor in onze samenleving. Deze spelen soms al een rol in ons leven zonder dat we het weten. Wij houden rekening met deze 3 factoren om ervoor te zorgen dat we veilig en zo goed mogelijk kunnen gaan bewegen.

    Testen en Meten

  3. Interne fitheid

    Hoe functioneren de organen? We hebben geen testen in ons arsenaal om dit meetbaar te maken maar zijn wel getraind in wat ze noemen “RED FLAGS”. Symptomen die aan kunnen duiden dat er verder gekeken moet worden naar de fysieke gesteldheid als alleen maar in beweging. Denk hierbij aan: Metabole ziekten, Diabetes type 1 en 2, Vermindering van de schildklier-, lever-, nierfuncties. Maar ook hypertensie en hypotensie.

    Medisch PT

  4. Ontspanning

    Alle randvoorwaarden voor inspanning hebben we nu wel behandeld en afgedekt. Nu komen we aan bij het beweegtraject. MAAR…. Ben jij in staat om te herstellen, rust en vermogen tot ontspanning? Na inspanning volgt vaak ontspanning, als dit niet het geval is willen we eerst een methodiek aangaan om dit wel te veroorzaken. Fysieke stress is immers ook stress.

    Personal Training

  5. Rug en Nek

    Fysieke functies, hoe werken onze gewrichten en wat kunnen we met ze? Deze vragen pakken we allemaal weg. We geven instructies in hoe het functioneert en wat je hoort te doen en voelen. Nek en rugklachten zijn niet meer weg te denken in de huidige maatschappij. Maar betekent dit ook dat we er niks mee kunnen? Niet alleen de klachten pakken we aan maar kunnen ook klachten voorkomen voor op de langere termijn!

    Medisch PT

  6. Heup

    De heup staat letterlijk centraal in ons lichaam. Alle druk wordt getransfereerd door de heup. Kracht van boven en van beneden verzamelen zich daar. Hierdoor ontstaat ook vaak overactieve in en rondom de heup. Deze kunnen wij testen en meten om vervolgens de heup zo mobiel en gecontroleerd mogelijk te krijgen. Pelvic tilt en Trochanter Bursitis kunnen we vaak voorkomen en/of mee werken.

    Testen en Meten

  7. Knie en enkel

    Knie en de enkel, deze 2 zijn volledig aan elkaar verbonden. Ze kunnen elkaar versterken maar ook verzwakken. Beiden hebben een andere fysieke functie maar als ze niet goed communiceren dan nemen ze elkaars werk over. Dit veroorzaakt vaak klachten in de vorm van overbelasting. 1 van onze specialiteiten is door testen en meten bepalen welke druk en mogelijkheden deze 2 samen hebben en hoe we dit kunnen verbeteren.

    Sport Coaching

  1. Wat doet voeding?

    De fase dat we of constateren dat de mobiliteit, flexibiliteit en stabiliteit binnen het lichaam voldoende is kunnen we gaan nadenken over voeding. Dit is een zeer complex deel van onze aanpak omdat we rekening houden met alle behoeftes, fysieke indicaties, medische indicaties en doelen. Dit is zeer belangrijk als je doel steeds meer in zicht komt!

    Voedingsprogramma's

  1. Kracht

    Krachttraining is gedeeltelijk omstreden maar heeft tevens nog wel zijn nut. Om een goede basis voor fysieke onkwetsbaarheid te hebben moet er een vorm van kracht plaats vinden. Nu betekent dit niet meer massa tillen en dus meer massa krijgen. Wij werken aan de versterking van de spiervezels in combinatie met de neurologische impuls. Sterk zijn is niet altijd veel gewicht verplaatsen!

    Personal Training

  2. Coördinatie

    Volgende stap is efficiënt bewegen combineren met effectief bewegen. Alle facetten in het lichaam voldoen aan een eis om te kunnen en mogen bewegen maar gebeurt het ook goed? Werkt jouw lichaam in goede en strakke lijnen, kunnen gewrichten elkaar ontlasten en werken alle spiergroepen en lijnen goed samen. Door coördinatie en myofasciale slings te trainen maken we iedere beweging zo effectief mogelijk!

    Personal Training

  3. Snelheid

    Fysiek is het maken van snelheid van groot belang. Hartslag, bloeddruk en ongezonde vetten worden hierdoor beïnvloed. Bij de hartslag is het belangrijk om wat meer “hartslag variabiliteit” te creëren. Daarnaast betekent het ook dat het lichaam in staat is om meer bewegingsbereik te hebben. Ook mensen op leeftijd kunnen via snelheid hun botdichtheid behouden en soepelere gewrichten.

    Personal Training

  4. Duur uithoudingsvermogen

    Duur training, hoelang, hoe vaak en hoe ver zijn hier de vragen die we stellen als het lichaam vrij is van blessures en veilig is in alles wat we kunnen bieden als Personal Trainers. Een marathon is voor iedereen haalbaar maar dat zullen onze doelen, medische trainingen en personal trainingen allemaal voldoen aan de minimale fysieke eisen van jou! Duurtraining houdt alle facetten intern en extern van het lichaam op peil.

    Personal Training

  1. Blessure vrijheid!

    Vrij van klachten, kunnen omgaan met klachten en/of indicaties en blessurevrij kunnen bewegen of presteren is het ultieme doel! Dingen kunnen doen die je wilt in het dagelijks leven zonder restricties en op een manier dat je weet wat daar fysiek ook de uitkomst van is. Blessures krijgen we allemaal maar weet je ook hoe je ermee om kunt gaan? In deze fase wel!

    Voor meer informatie neem contact op met onze Health Coaches!

    Contact